مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 14:002023-10-22اقتصادي

کاهش قیمت دلار به کمتر از 50 هزار تومان


ریزش نرخ دلار در بازار غیر رسمی و کانال های تلگرامی که از روز شنبه شروع شده بود، امروز هم ادامه داشت و دلار به کانال 40 هزار تومان بازگشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از ایرنا، همزمان با زمین لرزه شهر هرات و عملیات طوفان الاقصی (15 مهرماه) که موجب نا آرامی منطقه و تعطیلی بازار هرات شده بود، نرخ دلار و یورو شروع به رشد کرد.

بسیاری از کارشناسان به صراحت اعلام کرده بودند که روند صعودی نرخ ارز هیچ دلیل بنیادی ندارد و تنها حاصل عملکرد دلالان ارزی، افزایش انتظارات تورمی و هیجانات حاکم بر بازار ارز است و به زودی فروکش خواهد کرد.

نرخ دلار در بازارهای غیررسمی و کانال تلگرامی با شروع طوفان الاقصی و زمین لرزه در هرات قیمت دلار وارد کانال 50 هزار تومان شد و در بازارهای غیررسمی دلار با قیمت 52 و 53 هزار تومان معامله می شد، اما امروز (یکشنبه) در ادامه روند ریزش قیمت ها که از روز گذشته شروع شد، دوباره دلار به کانال 40 هزار تومان بازگشت و در محدوده 49 هزار و 850 تا 49 هزار و 750 تومان قیمت گذاری شده است.

بررسی شرایط موجود نشان داد که پیش بینی کارشناسان و صاحبنظران محقق شد و بازار ارز پس از التهاب دو هفته ای دوباره آرام گرفت و به نرخ های پیش از نا آرامی منطقه بازگشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قیمت دلار به کمتر از 50 هزار تومان

کاهش قیمت دلار به کمتر از 50 هزار تومان