مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 12:352023-10-11فرهنگي

چهارمین جشنواره منطقه ای ابن حسام در خراسان جنوبی برگزار می شود


معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: همزمان با روز خوسف، چهارمین جشنواره منطقه ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام برگزار می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: همزمان با روز خوسف، چهارمین جشنواره منطقه ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام برگزار می شود.

حمید مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ابن حسام طلایه دار شعر شیعی در فرهنگ و تمدن منطقه بوده و مناعت طبع، اخلاق و وارستگی ابن حسام و سرودن اشعار آیینی در منقبت پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) و ائمه اطهار او را به نسبت به دیگر شاعران برجسته کرده است.

وی افزود: خراسان مهد مفاخر و مشاهیر پروازه جهانی است، اما آن گونه که سایر استان ها درباره مفاخر خود کار کردند این استان نتوانسته در خور و شان مفاخر و مشاهیر خود موفق باشد و اکنون جشنواره ابن حسام که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با همکاری فرمانداری شهرستان خوسف، دانشگاه بیرجند و دانشگاه های دیگر استان برگزار می شود، توانسته در معرفی این شخصیت گام بردارد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اهداف جشنواره، بیان کرد: شناسایی و کشف استعدادهای ادبی، هنری و فرهنگی، ایجاد فضای مناسب برای تعامل و ارتقای اشعار شاعران، ایجاد حس دوستی و الفت بین شاعران و معرفی شخصیت اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین جشنواره منطقه ای ابن حسام در خراسان جنوبی برگزار می شود

چهارمین جشنواره منطقه ای ابن حسام در خراسان جنوبی برگزار می شود