مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 09:412023-10-21اجتماعي

نگین انگشتری شهر شیراز در محاصره انبوهی از مشکلات


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حرم سوم اهل بیت(ع) از دیرباز محور شهرسازی بوده است و بافت تاریخی اطراف حرم مطهر در شیراز گواه خوبی بر این ادعاست.

این ساخت و ساز در اطراف حرم مطهر نشان از احترام و اهمیت مردم شیراز به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) است، شرایطی که امروز نابسامانی آن حرفی برای گفتن ندارد.

مسئولیت دستگاه های مختلف نظیر شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و .

سبب شده است نوعی موازی کاری و ناهماهنگی در ساماندهی این بافت ایجاد شده و پس از سال ها این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد.

حضور معتادان متجاهر در محیط اطراف حرم، تجمع نخاله و ضایعات در منازل مخروبه و خالی، رفت و امد اتباع همه و همه سبب شده است محیطی نازیبا و ناامن برای ساکنین محل و زوار حرم مطهر ایجاد شود.

نکته ای که ایت الله دژکام امام جمعه شیراز هم چندبار در مورد آن تذکر داده و خواستار هم افزایی دستگاه ها در جمع آوری معتادان متجاهر و همچنین ساماندهی مخروبه ها شده است.

حرم سوم باید کانون گردشگری جنوب ایران شود نماینده ولی فقیه در فارس در یکی از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه حرم شاهچراغ باید کانون گردشگری جنوب ایران باشد، گفت: زائر باید با دیدن محیط اطراف حرم لذت ببرد نه اینکه با ترس و لرز و با دیدن چهره ای نازیبا وارد این مکان مقدس و آرام بخش شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگین انگشتری شهر شیراز در محاصره انبوهی از مشکلات

نگین انگشتری شهر شیراز در محاصره انبوهی از مشکلات