مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 15:202023-09-23سياسي

امنیت غذایی مردم نباید با احداث صنایع آب بر و ایجاد تنش آبی آسیب ببیند


نماینده ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه تامین امنیت غذایی منوط به کشاورزی پایدار است، گفت: نباید با احداث صنایع آب بر و ایجاد تنش آبی، امنیت غذایی مردم آسیب ببیند.

- ایسنا/مرکزی نماینده ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه تامین امنیت غذایی منوط به کشاورزی پایدار است، گفت: نباید با احداث صنایع آب بر و ایجاد تنش آبی، امنیت غذایی مردم آسیب ببیند.

حجت الاسلام محمد سبزی شنبه اول مهرماه 1402 در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره پسته زرندیه که در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: ساوه و زرندیه کانون تولید پسته استان مرکزی هستند و حدود 11 هزار هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت پسته قرار دارد که بیشترین آن در زرندیه است.

وی با اشاره به درگیری ساوه و زرندیه با تنش آبی و خشکسالی بیان کرد: در ساوه به دلیل تنش آبی و نیاز کم محصول پسته به منابع آبی شاهد توسعه پسته کاری و تبدیل باغات انار، زیتون و برخی میوه های دیگر به پسته هستیم چرا که علاوه بر نیاز آبی کمتر دارای ارزش افزون و منفعت اقتصادی بالاتری است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر استفاده از روش های نوین آبیاری در شرایط خشکسالی گفت: آبیاری زیر سطحی، الگوی نوین آبیاری در شرایط خشکسالی است و هم اکنون در برخی نقاط کشور این شیوه آبیاری در حال اجراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت غذایی مردم نباید با احداث صنایع آب بر و ایجاد تنش آبی آسیب ببیند

امنیت غذایی مردم نباید با احداث صنایع آب بر و ایجاد تنش آبی آسیب ببیند