مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-03سياسي

65 سالگی «جعبه جادو» در ایران؛ از «تلویزیون ملی» تا «رسانه ملی»


بیش از نیم قرن پیش، پیشنهاد تاسیس یک فرستنده تلویزیونی برای تصویب به مجلس شورای ملی رفت و مجلس در تیرماه 1337 قانونی یک ماده ای برای تأسیس فرستنده تلویزیونی زیر پوشش وزارت پست و تلگراف و تلفن را تصویب کرد.

- خبرگزاری فارس ـ گروه رادیو و تلویزیون: تلویزیون در کنار سینما از همان ابتدا از پدیده های عصر جدید به شمار می رفت و باعث می شد تا این بار تصاویر متحرک رفته رفته پای خود را به فضای خانوادگی باز کند.

تلویزیون در دوره رشد خود در سال های دهه 1940 و دهه 1950 آنچنان جذابیت داشت که لقب جعبه جادو را به آن اختصاص دادند و در مدت زمان کوتاهی از اختراع آن، در متن زندگی روزمره مردمان سراسر جهان رواج پیدا کرد.

مارشال مک لوهان بود که از تلویزیون به عنوان رسانه ای هوشمند یاد می کرد.

او در میان وسایل ارتباط جمعی برای تلویزیون نقش ویژه ای قائل بود، آن را پرستشگاه و امواج فرستنده ها را بشارت الکترونیک نام نهاد.

بیش از نیم قرن پیش بود که پیشنهاد تأسیس یک فرستنده تلویزیونی برای تصویب به مجلس شورای ملی رفت و مجلس در تیرماه 1337 قانونی برای تأسیس فرستنده تلویزیونی زیر پوشش وزارت پست و تلگراف و تلفن را تصویب کرد.

به این ترتیب بود که فرستنده ای که تا شعاع 50 کیلومتری را پوشش می داد، در محل فعلی شبکه دو در انتهای خیابان الوند نصب شد و حالا ایران پس از عرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 سالگی «جعبه جادو» در ایران؛ از «تلویزیون ملی» تا «رسانه ملی»

65 سالگی «جعبه جادو» در ایران؛ از «تلویزیون ملی» تا «رسانه ملی»