مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 10:402023-09-30اقتصادي

دولت برای مدیریت ناترازی بنزین چه کرد؟


وزارت نفت برای حل مشکل ناترازی بنزین در کشور دو اقدام را در دستور کار قرار داده که می توان به اتخاذ سیاست های غیرقیمتی و بهره برداری هر چه سریع تر از پالایشگاه های در حال احداث اشاره کرد که از جمله راهکارهای پیش بینی شده برای حل این معضل بوده است.

- وزارت نفت برای حل مشکل ناترازی بنزین در کشور دو اقدام را در دستور کار قرار داده که می توان به اتخاذ سیاست های غیرقیمتی و بهره برداری هر چه سریع تر از پالایشگاه های در حال احداث اشاره کرد که از جمله راهکارهای پیش بینی شده برای حل این معضل بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکنون روزانه 250 میلیون لیتر فرآورده نفتی در ایران مصرف می شود که با هر تراز جهانی و با هر کشوری مقایسه شود، بسیار بالا و 5 تا 6 برابر استاندارد دنیاست.

با وجود آنکه همه بخش های کشـور بر لزوم کاهش مصرف انـرژی تأکیـد دارنـد، امـا بـه دلیـل پرداخـت یارانـه بـالا از سوی دولـت بـرای حامل هـای انـرژی و پرداخـت نشدن قیمـت واقعـی ایـن حامل هـا توسـط مصرف کننـدگان، هیچ کـدام از بخش هـا بـه دنبـال بهینه سـازی نیسـتند.

از همیـن روست کـه نه نیروگاه ها به دنبـال افزایش بازده خـود می رونـد و نـه بخـش صنعـت، فناوری روز را بـه خدمـت می گیـرد تـا هزینـه انـرژی خـود را کاهـش دهـد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت برای مدیریت ناترازی بنزین چه کرد؟

دولت برای مدیریت ناترازی بنزین چه کرد؟