مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-15پزشكي

مهم ترین معلولیت خراسان جنوبی ها و رمزی که در پژوهش ها روشن شد


طبق پژوهش هایی که برای افزایش نابینایی در برخی نقاط خراسان جنوبی و به ویژه نهبندان رخ داد این نتیجه حاصل شد که ازدواج فامیلی و عدم توجه زوجین به غربالگری و آزمایش ژنتیک از عوامل مهم بیماری شب کوری است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طبق پژوهش هایی که برای افزایش نابینایی در برخی نقاط خراسان جنوبی و به ویژه نهبندان رخ داد این نتیجه حاصل شد که ازدواج فامیلی و عدم توجه زوجین به غربالگری و آزمایش ژنتیک از عوامل مهم بیماری شب کوری است.

حسن شرفی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: روز 23 مهر مصادف با 15 اکتبر روزجهانی عصای سفید است؛ روزی که برای پاسداشت احترام به نابینایان در سراسر جهان به نام آنان نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه نابینایی یا کوری به معنی خشک شدن در چشم و وضعیتی است که بیمار در آن ادراک بینایی ندارد و علت آن عوامل فیزیولوژیکی یا عوامل عصبی است، افزود: سازمان بهداشت جهانی حدس می زند در حال حاضر 35 میلیون نابینا در جهان زندگی می کند که 90 درصد از آنها در کشورهای در حال توسعه و بیشتر در آسیا و آفریقا بوده که بیشتر در مناطق محروم و روستایی زندگی می کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: نابینایی مادرزادی بخشی از نابینایی هاست که این نوع کم بینایی از بدو تولد با کودک همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین معلولیت خراسان جنوبی ها و رمزی که در پژوهش ها روشن شد

مهم ترین معلولیت خراسان جنوبی ها و رمزی که در پژوهش ها روشن شد