مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 09:352023-10-22اجتماعي

کوهستان، اِکوسیستم هر ناحیه را تنظیم می کند


رییس هیئت کوهنوردی  و صعودهای ورزشی شهرستان آران و بیدگل گفت: کوهستان، اکوسیستم کلان است که آب مورد نیاز تالاب ها و رودخانه ها را تأمین می کند و اگر بالادست نابود شود پایین دست نیز از بین می رود.

- ایسنا/اصفهان رییس هیئت کوهنوردی  و صعودهای ورزشی شهرستان آران و بیدگل گفت: کوهستان، اکوسیستم کلان است که آب مورد نیاز تالاب ها و رودخانه ها را تأمین می کند و اگر بالادست نابود شود پایین دست نیز از بین می رود.

در تقویم ایران، روز 29 مهر روز ملی کوهنوردی نامیده شده است و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست با حضور در مسیرهای کوهنوردی با اجرای برنامه های نمادین از جمله توزیع کیسه زباله و آموزش چهره به چهره، شهروندان را به پاکسازی معابر کوهستانی تشویق می کنند.

عباس مسلمی نژاد، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کوهستان نقش اساسی در حیات جانداران و به خصوص جامعه بشری دارد و اکوسیستم هر ناحیه را تنظیم می کند، بنابراین حفظ و نگهداری از آن امری مهم و اجتناب ناپذیر است و عرصه های کوهستانی را بیش از پیش باید حفاظت کنیم.

وی افزود: مناطق کوهستانی مهم ترین محل تفریح شهروندان است، اما حجم زیاد زباله باقی مانده در این محیط ها، سلامت منابع آبی و سلامت انسان را تهدید می کند که نگهداری از آن بر عهده مردم بوده و قانون گذاری و نظارت بر اجرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوهستان، اِکوسیستم هر ناحیه را تنظیم می کند

کوهستان، اِکوسیستم هر ناحیه را تنظیم می کند