مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 14:352023-09-23ورزشي

بحران هویت اهالی زن، زندگی، آزادی


در میان دستگیرشدگان تعداد زیادی از افراد وجود دارند که علی رغم سن کم، شیوه های بی مبالات و هنجارشکنانه بخش عادی زندگی آنها را در بر می گیرد، - گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس؛ سیده فاطمه نعمتی؛ پژوهشگر اجتماعی: علی رغم آنکه پس از فروکش کردن آشوب های سال گذشته، عده ای معتقد بودند عمده جماعت حاضر در این جریان ها، نوجوانان و جوانان هیجان زده اند که تحت تاثیر فیلم ها و بازی های رایانه ای به خیابان آمده اند، اما نگاهی عمیق تر به ماجرا وجود بحران هویت در این افراد را گوشزد می کند.

مساله بحران هویت که عمدتا در روانشناسی به آن پرداخته شده، حول سوال من کیستم؟ شکل می گیرد.

چه در وجه فردی و چه در وجه اجتماعی، زمانی که فرد نسبت به چیستی خود و جایگاهش در اجتماع دچار سردرگمی شود، به بحران هویتی مبتلا شده است.

چنین فردی به دلیل اختلال در تعیین ارزش ها و باورهای فردی و نسبت خود با جامعه، آینده و تعاملات اجتماعی به سادگی به سوی رفتارهای ضد اجتماعی و ارتکاب جرائم به پیش می رود در حالی که از این نوع رفتار نیز نمی تواند کسب هدف و هویت نماید.

یکی از بارزترین نشانه های وجود بحران هویت، رنج کشیدن از نقش خود در خانواده و جامعه است، که منجر به ضعف یافتن هدف و راههای رسیدن به آن می شود و فرد مداوما دیگران را در این امر مقصر می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران هویت اهالی زن، زندگی، آزادی

بحران هویت اهالی زن، زندگی، آزادی