مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 08:252023-10-16پزشكي

سرفه ها را جدی بگیرید؛ شاید نشانه این بیماری خطرناک باشد!


اگر سرفه بیش از این مدت طول کشید به پزشک مراجعه کنید.

- جی پلاس؛ بهداشت نیوز نوشت: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه شایع ترین علامت ابتلا به بیماری سل ریوی سرفه پایدار به مدت دو هفته یا بیشتر است که معمولا با خلط همراه خواهد بود، گفت: این بیماری ممکن است با سایر علایم تنفسی نظیر تنگی نفس، درد قفسه سینه یا پشت و خلط خونی، کاهش وزن، تب، کاهش اشتها، بی حالی، تعریق شبانه، خستگی زودرس و ضعف عمومی همراه باشد.

دکتر عباس علیپوردر گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی سل؛ به همسایگی ایران با کشورهایی با بار بالای سل در دنیا و بحران های حاد و مزمن سیاسی موجود در این کشورها اشاره کرد.

وی با توجه به اثرات سنگین مستقیم و غیرمستقیم تحریم های ظالمانه بین المللی و پاندمی کرونا بر مولفه های اجتماعی موثر بر بروز سل در کشور و همچنین دشواری کار در عرصه کنترل بیماری سل تاکید کرد.

این مسئول با تاکید براینکه توجه بیش از پیش هر یک از ما به عنوان یک انسان یا یک شهروند نسبت به بیماری سل ضرورت دارد، تصریح کرد: بر اساس اعلام محققان، احتمالا از هر 4 نفر جمعیت جهان، یک نفر به باسیل سل آلوده باشد و در هر ثانیه نیز یک نفر به تعداد آنان افزوده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرفه ها را جدی بگیرید؛ شاید نشانه این بیماری خطرناک باشد!

سرفه ها را جدی بگیرید؛ شاید نشانه این بیماری خطرناک باشد!