مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 19:252023-10-11اقتصادي

آب موضوعی فرابخشی است/ کیفیت آب خط قرمز است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، در همایش ملی آبیاری و کاهش تبخیر که در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، - مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان در همایش ملی آبیاری و کاهش تبخیر که در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، گفت: آب موضوعی فرابخشی است و نگرش به آب و مدیریت آن باید کلان درنظر گرفته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، در همایش ملی آبیاری و کاهش تبخیر که در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، به خشکسالی های متوالی در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش دمای هوا، الگوی کشت نامناسب، اضافه برداشت از منابع آبی، گردوغبار و ریزگردها، کشاورزی و منابع آب چالش های امروز ما هستند که باید به این موضوعات اندیشیده و نسبت به آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: بیش از 93 درصد از منابع آب ما زیرزمینی است و برداشت های غیر اصولی ما را با دشواری روبرو کرده و منابع خدادادی را در وضعیتی نگران کننده قرارداده است.

عبدیان با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب در استان کرمان خاطر نشان کرد: میزان بارندگی در کرمان بسیار پایین است و این نشانه وخامت منابع آب استان است و استفاده از پساب می تواند به حفظ منابع آبی کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب موضوعی فرابخشی است/ کیفیت آب خط قرمز است

آب موضوعی فرابخشی است/ کیفیت آب خط قرمز است