مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 09:562023-10-04اقتصادي

کارخانه آزمایش دوباره راهی مزایده شد +فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، 20 مهر ماه امسال دقیقا  19 سال از روزی که سازمان بازنشستگی کشور سهام کارخانجات صنعتی آزمایش را برای واگذاری به صورت یکجا و نقد عرضه کرد و پس از آن تنها پس از گذشت چند روز این کارخانه به گروه صنعتی پیام واگذار شد می گذرد.

فاصله واپسین روزهای مهر ماه تا نخستین روزهای آبان ماه سال 1383 آبستن یکی از بزرگترین فجایع صنعتی کشور بود.

در پی این واقعه، پویاترین واحد تولیدی لوازم خانگی کشور در سراشیبی تند افول قرار گرفت و نه طی یک روند تدریجی بلکه در برابر چشم مسئولان وقت به شکل کاملا محسوس و قابل رصد به زمین زده شد و در عرض کمتر از هشت سال به تعطیلی کامل کارخانه آزمایش و بیکاری جمع کثیری از کارگران متخصص و فنی انجامید.

این فاجعه صنعتی چنان عمیق و بنیان کن بود که تاکنون پس از گذشت بیش از یک دهه از خروج آخرین محصول تولیدی از کارخانه آزمایش، تلاشها برای احیای حتی بخش کوچکی از آن نیز نتیجه نداده است.

اکنون 11 سال از تعطیلی مطلق کارخانه آزمایش و فروش تمام اموال خرد و کلان آن و پنج سال از اعلام رسمی ورشکستگی کارخانه در روزنامه های کثیرالانتشار و البته 2 سال از روزی که استانداری فارس مامور به احیای کارخانه شد می گذرد اما همچنان این زخم بر پیکره صنعت کشور باقی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه آزمایش دوباره راهی مزایده شد +فیلم

کارخانه آزمایش دوباره راهی مزایده شد +فیلم