مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 12:252023-10-13پزشكي

این افراد از مصرف ویتامین D غافل نشوند


یک مطالعه جدید نشان می دهد که مکمل های ویتامین D ممکن است خطر حمله قلبی و سایر بیماری های قلبی را برای افراد بالای 60 سال کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، بهداشت نیوز نوشت: راشل نیل ، محقق ارشد از مؤسسه تحقیقات پزشکی QIMR استرالیا، می گوید: نتایج ما نشان می دهد که تحقیق بیشتر در مورد فواید احتمالی ویتامین D در حوادث قلبی عروقی، به ویژه در افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلاء به این رویداد هستند، ممکن است ضروری باشد.

نیل در ادامه افزود: شواهد مفید برای افرادی که از استاتین های کاهش دهنده کلسترول یا سایر داروهای قلبی استفاده می کنند، قوی تر بود.

او گفت: این کارآزمایی، شواهدی از سودمندی برای افرادی که داروهایی برای درمان بیماری های قلبی عروقی یا کلسترول بالا مصرف می کردند نشان داد و ویتامین D میزان حمله قلبی را کاهش داد.

وی افزود: با این حال، یافته ها قطعی نیستند.

به طور کلی، ما هیچ اثر آماری قابل توجهی از ویتامین D بر روی حوادث قلبی عروقی مهم مانند سکته مغزی، انفارکتوس میوکارد [حمله قلبی]، یا درمان عروق مسدود شده در قلب پیدا نکردیم.

نیل گفت: مصرف دوز متوسط ویتامین D بعید است که مضر باشد.

افرادی که در معرض خطر حوادث قلبی عروقی هستند ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند، اما باید حتماً با مشورت پزشک شأ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این افراد از مصرف ویتامین D غافل نشوند

این افراد از مصرف ویتامین D غافل نشوند