مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 13:352023-09-26فرهنگي

لهستان فیلم منتقد دولت را از اسکار محروم کرد


کمیته اسکار سینمای لهستان در نهایت تصمیم گرفت فیلم «دهقان ها» را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار 2024 انتخاب کند و فیلم انتقادی «مرز سبز» ساخته «آگنیشکا هولاند» را نادیده گرفت.

- کمیته اسکار سینمای لهستان در نهایت تصمیم گرفت فیلم دهقان ها را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار 2024 انتخاب کند و فیلم انتقادی مرز سبز ساخته آگنیشکا هولاند را نادیده گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، دهقانان یک اقتباس ادبی انیمیشن به کارگردانی دی کی و هیو ولچمن در حالی به عنوان نماینده لهستان در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2024 برگزیده شد که فیلم تحسین شده مرز سبز ساخته آگنیشکا هولاند فیلمساز نامزد دو جایزه اسکار شانس اصلی معرفی به اسکار بود اما به دلیل موضع سیاسی انتقادی اش به دولت لهستان کنار گذاشته شد.

این تصمیم که توسط کمیته اسکار لهستان در ورشو اعلام شد، پس از حمله هماهنگ دولت راست افراطی لهستان به فیلم مرز سبز اتخاذ شد و وزیر دادگستری و رییس جمهور این کشور این فیلم را محکوم کردند و آن را به دلیل به تصویر کشیدن بحران پناهجویان در مرز لهستان با بلاروس، با تبلیغات نازی ها مقایسه کردند.

اوا پوشچینسکا رییس کمیته اسکار لهستان که تهیه کنندگی آثاری چون فیلم برنده اسکار آید ، فیلم نامزد اسکار به کجا می روی آیدا؟ و همچنین فیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لهستان فیلم منتقد دولت را از اسکار محروم کرد

لهستان فیلم منتقد دولت را از اسکار محروم کرد