مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 12:102023-11-06فرهنگي

نمایشگاه لباس های بومی و سنتی درکرمان برگزار می شود


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با همکاری هنرمندان صنایع دستی نمایشگاه لباس های بومی و سنتی در کرمان برگزار می شود.

- ایسنا/کرمان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با همکاری هنرمندان صنایع دستی نمایشگاه لباس های بومی و سنتی در کرمان برگزار می شود.

سعید شاهرخی 15 آبان ماه در نشست با رییس اتحادیه صنف فرش دستباف، مس و صنایع دستی، مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی صنایع دستی، رییس انجمن صنایع دستی کرمان و تعدادی از هنرمندان صنایع دستی این استان با اشاره به اینکه نمایشگاه و جشنواره های صنایع دستی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی این استان قرار گرفته، اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه لباس های بومی و سنتی، شناخت لباس هاس سنتی و تزیینات روی آن به منظور پاسداشت و حفظ آداب و سنن مردم هر منطقه و انتقال آن به نسل جدید است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان کرمان از اقوام مختلف و تنوع فرهنگی بالایی نیز بهره می برد، برگزاری جشنواره اقوام می تواند به معرفی فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم اقوام گوناگون استان کمک کند که برگزاری این جشنواره در تقویم جشنواره ها گنجانده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه لباس های بومی و سنتی درکرمان برگزار می شود

نمایشگاه لباس های بومی و سنتی درکرمان برگزار می شود