مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 13:012023-11-09اقتصادي

استان فارس با کمبود شدید ذخائر خونی رو به رو است


مجید اکبرزاده در گفت و گو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه ذخایر خونی استان فارس به دلیل نیاز و مصرف بالای خون در مراکز درمانی و همچنین کاهش آمار اهدای خون به شدت کاهش یافته است، از مردم خواست برای اهدای خون در تمامی گروه ها به ویژه گروه خونی O منفی و مثبت و گروه A مثبت و AB مثبت استان به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی افزود: خون و فرآورده های خونی دارای عمر کوتاهی هستند و مردم باید به طور مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند ، به تناسب افزایش اعمال جراحی در سطح استان با وجود 73 مرکز درمانی و بیمارستان در سطح استان، همچنان در حالت وضعیت کمبود شدید ذخائر خون قرار داریم.

وی افزود : در حال حاضر دلیل عمده کاهش مراجعات مردم  شروع فصل سرما است ، ما از مردم شریف استان فارس درخواست داریم که با اهدای خون هم در شیراز و هم در شهرستان ها به کمبود ذخایر خونی یاری برسانند.

اکبر زاده با بیان اینکه ما به شیوه های مختلف پذیرای مردم هستیم تا کمبود گروه های خونی برطرف شود اظهار داشت: هم تیم های سیاری خون گیری در سطح استان مانند شهرستان های آباده ، جهرم ، داراب ، لار ، گراش ، فسا و هم شهرستان های که پایگاه انتقال خون دارند ، و هم تیم های سیار و پایگاه های خونگیری در شیراز مستقر هستند تا مردم مراکز انتقال خون مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان فارس با کمبود شدید ذخائر خونی رو به رو است

استان فارس با کمبود شدید ذخائر خونی رو به رو است