مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 13:102023-11-06بين الملل

مرگ 750 بیمار تالاسمی /سنگ اندازی سوییسی ها برای واردات دارو


حسین عرب رییس انجمن تالاسمی ایران روز دوشنبه با اشاره به مرگ بیش از 750 بیمار تالاسمی به دلیل نداشتن دارو، گفت: ایران در کمربند تالاسمی دنیا قرار دارد؛ - حسین عرب رییس انجمن تالاسمی ایران روز دوشنبه با اشاره به مرگ بیش از 750 بیمار تالاسمی به دلیل نداشتن دارو، گفت: ایران در کمربند تالاسمی دنیا قرار دارد؛ 23 هزار بیمار تالاسمی ماژور داریم و تخمین زده می شود شمار مبتلایان به تالاسمی مینور پنج تا هشت میلیون نفر باشد.

تهران - ایرنا - نرسیدن دارو به بیماران خاص در ایران به دلیل تحریم های ظالمانه و ضدحقوق بیشتری آمریکا علیه کشورمان این بار دامن گیر بیماران مبتلا به تالاسمی شده است به گونه ای که رییس انجمن تالاسمی ایران از مرگ بیش از 750 بیمار تالاسمی به دلیل نداشتن دارم و وارد شدن آسیب های جدی به بیش از بیش از 12 هزار بیمار خبر می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، تحریم های یک جانبه ای که به صورت نامشروع علیه یک کشور تحمیل می شود مصداق تروریسم اقتصادی است.

اما هنگامی که این تحریم ها حوزه سلامت شهروندان را هدف بگیرد و به حوزه غذا و دارو گسترش یابد و باعث ایجاد درد و رنج، رعب و وحشت و یا نقض حقوق اساسی افراد شود، مصداق نقض حقوق بشر و تروریسم مستقیم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ 750 بیمار تالاسمی /سنگ اندازی سوییسی ها برای واردات دارو

مرگ 750 بیمار تالاسمی /سنگ اندازی سوییسی ها برای واردات دارو