مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-17اقتصادي

رییس جمهور ترکمنستان خواستار افزایش همکاری تجاری با ایران شد


رییس جمهور ترکمنستان در پیامی به شرکت کنندگان نمایشگاه تخصصی کالاهای ایران، خواستار افزایش تجارت دوجانبه با جمهوری اسلامی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نمایشگاه تخصصی کالاهای ایرانی با نام پروژه ایرانی امروز در ترکمنستان آغاز به کار  و تا روز یکشنبه ادامه می یابد.

سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان با ارسال پیامی به شرکت کنندگان نمایشگاه تخصصی ایران پروژه و مجمع تجاری ترکمنستان و ایران ، بر توسعه حجم تجارت دوجانبه، ایجاد قالب های جدید تعامل و اجرای پروژه های مشترک در زمینه های امیدوارکننده تاکید کرد.

وی در ادامه به چشم اندازهایی که در مشارکت با ایران، به ویژه  در حوزه تعامل در امتداد خط ریلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران باز می شود، اشاره کرد.

بنابر سخنان وی، پروژه های اقتصادی محافل تجاری ترکمنستان و ایران از جمله طرح های که در حاشیه مجمع آتی تجاری ارائه خواهند شد، نقش ویژه ای را در امر تقویت روابط بین دو کشور ایفا خواهند کرد.

در پیام رییس جمهور ترکمنستان به کار کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی ترکمنستان و ایران که اجلاس آن نیز طی این روزها در عشق آباد برگزار می شود، توجه ویژه شد.

وی تصریح کرد: شکی نیست که مذاکرات و توافقات آتی، پیش نیازی برای تقویت و گسترش همکاری بین تجار دو کشور همسایه در زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور ترکمنستان خواستار افزایش همکاری تجاری با ایران شد

رییس جمهور ترکمنستان خواستار افزایش همکاری تجاری با ایران شد