مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-15سياسي

جزییات اجرای طرح کلان ملی در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد


سرپرست دانشگاه امیرکبیر طرح های کلانی را که در مسیر ارتباط این دانشگاه با صنعت صورت پذیرفته است، اعلام کرد.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ  بحث طرح های کلان ملی از اوایل دهه 90 در شورای عتف مطرح شد به طوری که تا پایان سال 1392 تعداد 47 طرح کلان ملی پژوهش و فناوری به تصویب شورای عالی رسید و در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفت.

علیرضا رهایی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: در دهه 90 همکاری مطلوبی بین سه ضلع صنعت، ستاد آموزش عالی و دانشگاه ها شکل گرفت بیش از حد در طرح پیشنهادی بررسی شد و در نهایت 43 طرح کلان ملی که در سطح بالایی از نیازسنجی بود انتخاب شد.

وی ادامه داد: نمونه این طرح های کلان توسعه فناوری و تدوین شبکه ملی اطلاعات کشور بود که در سال 1390 و با همکاری سه دانشگاه و یک صنعت آغاز و پیشرفت خوبی پیدا کرد، امّا در دوره دولت یازدهم متوقف شد.

وی افزود: اگر این طرح با حمایت مسؤولان روبرو بود و پیشرفت می کرد، در شرایط کنونی با این سطح از وابستگی و بروز مشکلات در صنایع مختلف از نظر ارتباطات رو به رو نبودیم.

رییس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در زمینه صنایع هوایی و هوافضا مطالعات گسترده ای انجام شد که بر اساس نیاز سنجی انجام شده طراحی و ساخت هواپیمای با اندازه متوسط (ظرفیت 120 تا 150 نفر) اولویت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات اجرای طرح کلان ملی در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد

جزییات اجرای طرح کلان ملی در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد