مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:102023-11-18سياسي

ماجرای فلسطین و استراتژی جمهوری اسلامی ایران


مبارزه برای آزادی فلسطین به مثابه مبارزه با مرکز فوق پیشرفته غرب برای مبارزه با جهان اسلام هیچگاه از اهمیت غیر از درجه یک در ایران معاصر نبوده است.

- فارس پلاس، عطاءالله رفیعی آتانی در یادداشتی نوشت: یکم - بیش از هفتاد  سال پیش فلسطین یک کشور با اکثریت مسلمان بود که تنها سه درصد جمعیت آن یهودی بود.

مسجدالاقصی  قبله اول مسلمانان  و نیز مورد تقدیس همه ادیان به مثابه محور وحدت مسلمانان و نیز محور همگرایی با سایر ادیان الهی در آن قرار داشت .

به همین دلیل فلسطین و مسجدالاقصی هیچگاه جز دارای اهمیت درجه اول برای مسلمانان نبوده است .

دوم ـ روح تمدن غرب با محوریت انگلستان و امریکا از آن رو که هیچ رقیب فکری را برنمی تابد ـ چنانچه با بیش از هفتاد سال جنگ با شوروی و با فتح کرملین آنرا ساقط کرد ـ به هدف جنگ با اسلام و نابودی آن با کشف ظرفیت یهود در ایجاد صهیونیسم در صدد برآمدند تا در کنار تلاش های فرهنگی و سیاسی یک پادگان فوق پیشرفته نظامی به نام اسراییل را در متن جامعه و جغرافیای اسلامی ایجاد کنند .

سوم – قبل از جنگ فعلی اسراییل در طی سه جنگ بزرگ قبلی که اعراب در آن به صورت جدی نیز نقش ایفا می کردند ـ حتی یکی از جنگ ها،  معروف به جنگ شش روزه،  که با محوریت جمال عبدالناصر رهبر شجاع مصر شکل گرفت ـ اسراییل به نحو بسیار پر قدرتی پیروز هر سه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای فلسطین و استراتژی جمهوری اسلامی ایران

ماجرای فلسطین و استراتژی جمهوری اسلامی ایران