مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 16:252023-10-24بين الملل

وزن کشی کاربران فضای مجازی در جنگ غزه؛ به نفع فلسطین یا صهیونیست ها؟


بررسی 16 میلیون توییت در بازه زمانی 10 روزه نخست جنگ فلسطین و اسراییل، از حمایت قابل توجه کاربران توییتر به زبان های مختلف از فلسطینی ها و همراهی اقلیت 15 درصدی از اسراییلی ها حکایت دارد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: هم زمان با درگیری ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از 15 مهرماه، فضای توییتر به عنوان یکی از جریان سازترین و موثرترین فضاهای خبری در ایران و جهان به شدت متاثر از این رخداد قرار گرفت به گونه ای که توییت های پرلایکِ بازه 10 روز نخست جنگ یعنی 15 تا 24 مهرماه و هشتگ های پرتکرار این دوره، به طور کامل تحت تاثیر رخدادها در غزه و فلسطین بوده و این فضاسازی و جریان سازی فقط به توییتر فارسی مرتبط نبوده و حجم زیادی از حمایت ها از فلسطینی ها از سوی کاربران غیرفارسی زبان نیز صورت گرفته است.

در مجموع از 30 هشتگ پرتکرار در بازه زمانی 15 تا 24 مهرماه، 53 درصد هشتگ ها در حمایت از فلسطین، 15 درصد در حمایت از اسراییل، 8 درصد در حمایت از رضا پهلوی و سلطنت طلبان، 17 درصد در حمایت از مهسا امینی و آرمیتا گراوند و نزدیک به 6 درصد نیز درباره ایران منتشر شده است.

پرتکرارترین هشتگ های 10 روز نخست جنگ فلسطین اسراییل در میان 30 هشتگ ترند و پرتکرار 10 روز اول جنگ فلسطین و اسراییل طوفان الاقصی با اختلاف رتبه نخست از نظر مشارکت کاربران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزن کشی کاربران فضای مجازی در جنگ غزه؛ به نفع فلسطین یا صهیونیست ها؟

وزن کشی کاربران فضای مجازی در جنگ غزه؛ به نفع فلسطین یا صهیونیست ها؟