امکان تردد کشتی های با حجم بار 5 میلیون تُن در کانال ولگا از سال آیندهخزر از جمله تعهدات طرف روس جهت افزایش سطح تردد کشتی ها در رودخانه ولگا است که اکنون عملیاتی شده و بر اساس گزارش ها ولگا در سال 2024 میلادی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کانال کشتیرانی ولگا-خزر مهمترین زیرساخت در مسیر سراسری خزر و حلقه مهم کریدور بین المللی شمال- جنوب قلمداد می شود؛ به نحوی که یکی از راه های مهم کریدور شمال- جنوب کانال ولگا بوده که قابلیت آن را دارد تا فدراسیون روسیه و کشور های اوراسیا را به کشور های آسیای مرکزی، خلیج فارس و شبه جزیره هند متصل کند. در این میان، افزایش میزان حمل بار در کانال ولگا-خزر از طریق بندر آستراخان و اولیا واقع در استان آستراخان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بدون انجام عملیات لایروبی، تردد کشتی ها با حجم بار بالای 4 هزار تُن و نیز آبخور بالای 3. 5 متر اجتناب ناپذیر است. عمق کانال مذکور جهت عبور کشتی ها باید حداقل 4. 5 متر باشد در حالیکه تا قبل از ماه مارس 2023 میلادی در بهترین شرایط پُرآبی رودخانه ولگا-خزر، عمق آن به حدود 3. 5 متر رسید که هم اکنون با تصمیمات و پیگیری های استاندار آستراخان و طرح موضوع نزد رییس جمهور روسیه شرایط به مقدار قابل توجهی بهبود پیدا کرده است و دولت فدرال با توجه به اهمیت مسیر کریدور شمال- جنوب، بودجه لازم برای آ برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |