مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 20:552023-10-24اجتماعي

سگ های ولگرد عامل انتقال انگل های بیماری زا به محیط زیست


سگ های ولگرد ناقل انواع انگل های بیماری ها هستند که جولان و پرسه آنها در مناطق مختلف باعث آلودگی محیط زیست پیرامون خود می شود .

- یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام، شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به اینکه سگ های ولگرد عامل انتقال انگل های بیماری زا هستند، گفت: سگ های ولگرد ناقل انواع بیماری ها چون هاری، کیست هیداتیک یا انگل ها هستند که جولان و پرسه آنها در مناطق مختلف باعث آلودگی محیط زیست پیرامون خود می شود.

وی در مورد عدم تحویل ضایعات و زائدات دام و طیور ذبح شده یا گوشت های فاسد غیرعفونی به شهرداری، افزود: عمده این ضایعات و گوشت های فاسد به علت وجود عامل بیماری زا و انگل از چرخه مصرف حذف می شوند و سگ ها با خوردن این گوشت ها توان انتقال و سرایت انگل ها به دیگر نقاط و در نتیجه آلوده سازی محیط را دارند.

احمدی با بیان اینکه این ضایعات باید معدوم سازی شوند، گفت: شهرداری باید از ظرفیت خیرین سلامت، انجمن های حامی حیوانات یا اعتبارات نگهداری سگ های ولگرد، هزینه نگهداری و تغذیه این حیوانات را تامین کند.

مدیر دامپزشکی ایلام ادامه داد: اداره کل برای تحویل واکسن رایگان هاری به شهرداری آماده است و شهرداری برای دریافت رایگان واکسن هاری می تواند اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سگ های ولگرد عامل انتقال انگل های بیماری زا به محیط زیست

سگ های ولگرد عامل انتقال انگل های بیماری زا به محیط زیست