مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 07:552023-11-06پزشكي

گیاهی صنعتی با برگ های معجزه آسا


حنا گیاهی پرخاصیت است که بیشترین فواید آن را برای مو می دانیم، در حالی که پودر برگ های معجزه آسای این گیاه درمان دردها نیز است.

- ایسنا/ایلام کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: حنا گیاهی پرخاصیت است که بیشترین فواید آن را برای مو می دانیم، در حالی که پودر برگ های معجزه آسای این گیاه درمان دردها نیز است.

علی فرضی نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: حنا گیاهی صنعتی است که از برگ های خشک آن در تولید رنگ های نارنجی، قرمز و قهوه ای استفاده می شود و حدودا دارای 0.

5-1.

5 درصد ماده رنگی لاوسون است.

وی با بیان اینکه در کتب سنتی فارسی و به عربی، از حنا به عنوان الهناء رقون و رقان یاد شده و گل آن را فاغیه نامیده اند، تصریح کرد: برگ های گیاه حنا، بخش دارویی آن را تشکیل می دهد و این گیاه دارای برگ های معطر بیضی شکل و گل های خوشه ای سفید تا گلی رنگ بسیار معطر و خوشبو است و از برگ های آن برای تولید رنگ های آرایشی بهداشتی، مصارف دارویی و نیز تولید رنگ‎های ثابت صنعتی استفاده می شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ایلام تصریح کرد: حنا گیاهی پرخاصیت است که بیشترین فواید آن را برای مو می دانیم، در حالی که پودر برگ های معجزه آسای این گیاه درمان دردها نیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهی صنعتی با برگ های معجزه آسا

گیاهی صنعتی با برگ های معجزه آسا