مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 22:302023-11-08اقتصادي

98 درصد زعفران دنیا را ایران تامین می کند


رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون با بیان اینکه ایران با تولید 98 درصد زعفران اولین تولیدکننده این محصول در دنیا محسوب می شود، افزود: ایران اولین تولیدکننده زرشک، - سومین تولیدکننده خرما، سومین تولیدکننده انار و پسته در دنیا محسوب می شود.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: بنابر آمار، ایران با تامین 98 درصد زعفران، بزرگترین تولیدکننده این محصول در دنیا محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان قاسمی گفت: ایران در بسیاری از محصولات باغی پنجمین تولیدکننده بزرگ جهان محسوب می شود.

او با بیان اینکه ایران با تولید 98 درصد زعفران اولین تولیدکننده این محصول در دنیا محسوب می شود، افزود: ایران اولین تولیدکننده زرشک، سومین تولیدکننده خرما، سومین تولیدکننده انار و پسته در دنیا محسوب می شود.

قاسمی ادامه داد: بنابر آمار سال گذشته 125 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید شده که نسبت به گذشته رشد معناداری داشته است.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: با توجه به پتانسیل بخش کشاورزی، در بسیاری از محصولات جایگاه برتری در دنیا داریم که با ایجاد زیرساخت ها و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می توان صادرات را رونق بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

98 درصد زعفران دنیا را ایران تامین می کند

98 درصد زعفران دنیا را ایران تامین می کند