مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 13:502023-11-08اقتصادي

اینترنت و تلفن نصف جمعیت استرالیا قطع شد


اختلال در شبکه شرکت مخابراتی اوپتوس باعث شد حدود نیمی از جمعیت این کشور در روز چهارشنبه بدون اینترنت یا تلفن بمانند و روند پرداخت، حمل و نقل و سیستم های درمانی هم به مشکل برخورد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اختلال، نخستین بار ساعت چهار بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش شد و ساعت 5 و 30 دقیقه بعدازظهر بود که شرکت اوپتوس اعلام کرد فعالیتش به وضعیت عادی برگشته است.

حدود 10 میلیون استرالیایی معادل 40 درصد از جمعیت استرالیا، مشترک اوپتوس هستند و در طول روز، نتوانستند از تلفن، یانترنت پرسرعت یا خط ثابت استفاده کنند.

بیمارستان ها قادر به انجام مکالمات تلفنی نبودند و کسب و کارهای کوچک نمی توانستند پرداخت های الکترونیکی را پردازش کنند و شبکه های برق و سرویس های تاکسی آنلاین در بعضی از شهرها، اختلال پیدا کردند.

این واقعه، انتقادهایی را نسبت به پایداری شبکه مخابراتی استرالیا و به خصوص شرکت اوپتوس که متعلق به شرکت مخابراتی سنگاپور است، برانگیخت.

میشل رولند، وزیر ارتباطات استرالیا اظهار کرد: مشتریان، آشکارا نسبت به این اتفاق، عصبانی بودند و اوپتوس باید به این وضعیت، پاسخ مناسبی دهد.

وی افزود: هیچ دلیلی برای این اختلال داده نشده اما در داخل شبکه اوپتوس روی داده و پیامدهای وسیعی روی خدمات تلفن همراه و اینترنت ثابت و همراه برای مشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت و تلفن نصف جمعیت استرالیا قطع شد

اینترنت و تلفن نصف جمعیت استرالیا قطع شد