اینترنت و تلفن نصف جمعیت استرالیا قطع شداختلال در شبکه شرکت مخابراتی اوپتوس باعث شد حدود نیمی از جمعیت این کشور در روز چهارشنبه بدون اینترنت یا تلفن بمانند و روند پرداخت، حمل و نقل و سیستم های درمانی هم به مشکل برخورد کند. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اختلال، نخستین بار ساعت چهار بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش شد و ساعت 5 و 30 دقیقه بعدازظهر بود که شرکت اوپتوس اعلام کرد فعالیتش به وضعیت عادی برگشته است. حدود 10 میلیون استرالیایی معادل 40 درصد از جمعیت استرالیا، مشترک اوپتوس هستند و در طول روز، نتوانستند از تلفن، یانترنت پرسرعت یا خط ثابت استفاده کنند. بیمارستان ها قادر به انجام مکالمات تلفنی نبودند و کسب و کارهای کوچک نمی توانستند پرداخت های الکترونیکی را پردازش کنند و شبکه های برق و سرویس های تاکسی آنلاین در بعضی از شهرها، اختلال پیدا کردند. این واقعه، انتقادهایی را نسبت به پایداری شبکه مخابراتی استرالیا و به خصوص شرکت اوپتوس که متعلق به شرکت مخابراتی سنگاپور است، برانگیخت. میشل رولند، وزیر ارتباطات استرالیا اظهار کرد: مشتریان، آشکارا نسبت به این اتفاق، عصبانی بودند و اوپتوس باید به این وضعیت، پاسخ مناسبی دهد. وی افزود: هیچ دلیلی برای این اختلال داده نشده اما در داخل شبکه اوپتوس روی داده و پیامدهای وسیعی روی خدمات تلفن همراه و اینترنت ثابت و همراه برای مشتر برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |