مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 17:502023-11-05بين الملل

جنگ غزه اختلاف در جامعه یهودیان آمریکا را تشدید کرده است


در گزارش یک روزنامه انگلیسی آمده است، فضای حاکم بر جامعه یهودیان آمریکا به کسانی که از کشتار غیرنظامیان فلسطینی رنج می برند، اجازه ابراز عقایدشان را نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی درباره چنددستگی میان جامعه یهودیان آمریکا درخصوص جنگ غزه نوشت: جکی گلدمن، شهروند یهودی آمریکایی انتظار داشت که جوامع و نهادهای یهودی که او در آن ها فعالیت داشت، کشتار فلسطینیان به دست نیروهای اشغالگر را محکوم کنند، اما آن ها هر نوع همدردی با فلسطینیان را شدیدترین نوع یهودی ستیزی قلمداد می کنند.

این امر نهایتاً باعث شد تا این جوان یهودی از هم کیشان خود فاصله گرفته و این جوامع را ترک کند؛ چرا که نمی توانست چشمانش را بر کشتار غیرنظامیان فلسطینی ببندد.

اما این جوان تنها کسی نیست که از چنددستگی میان جوامع یهودی آمریکا خبر می دهد.

یهودیان در سرتاسر آمریکا نظرات مختلفی درباره جنگ غزه دارند و اختلاف بر سر توجیه یا تقبیح جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در خانواده ها، جوامع مذهبی، دانشگاه ها، تجمعات اعتراضی و فضای مجازی به خوبی مشهود است.

علاوه بر این، این دودستگی با جنگ غزه شروع نشده است.

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی، گرچه بیشتر یهودیان حمایت از اسراییل را بخش مهمی از هویت یهودی خود می دیدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ غزه اختلاف در جامعه یهودیان آمریکا را تشدید کرده است

جنگ غزه اختلاف در جامعه یهودیان آمریکا را تشدید کرده است