مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 15:402023-11-20اقتصادي

عوامل افزایش سرانه مطالعه


افزایش سرانه مطالعه تحت تاثیر عوامل بسیاری است و این امر مهم زمانی اتفاق می افتد که اولاً مردم برای مطالعه وقت بگذارند  و دوماً کتاب و کتابخوانی به عنوان یک نیاز اساسی در سبد مصرفی زندگی طبقات مختلف جای بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه هر رویداد ملی که مردم در آن اشتراک نظر داشته باشند و باعث شود تجربیات مشترکی بین مردم رقم بخورد نقش مهمی در همبستگی اجتماعی دارد، گفت: رویدادهای فرهنگی مانند هفته کتاب و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می توانند برطرف کننده نیازهای مردم باشند و اگر این رویداد متکی بر تجارب تاریخی و شیوه های قومی که مردم بر اساس آن زندگی می کنند، باشد به نحوی که بتواند با آنها ارتباط برقرار کند نقش مهمی در همبستگی اجتماعی خواهد داشت.

به عبارت دیگر می توان گفت هر نوع فعالیتی که باعث ایجادِ داد و ستد فکری و فرهنگی میان مردم شود، در ایجاد همبستگی بین مردم نقش مهمی ایفا می کند.

او ادامه داد: همبستگی اجتماعی، زمانی اتفاق می افتد که بخش های مختلف جامعه با یکدیگر مرتبط شوند و ادراک و ذهنیت مهم در فضای بین ذهنیتی آنها شکل بگیرد.

اگرچه ما سلایق و گرایشات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مختلفی داریم و در زمینه های مختلف با یکدیگر متفاوت هستیم، اما در جاهایی با یکدیگر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل افزایش سرانه مطالعه

عوامل افزایش سرانه مطالعه