مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 09:552023-10-28بين الملل

زبان فارسی، جدا از زبان عربی نیست


رییس دانشگاه لرستان اهمیت زبان را در این موضوع دانست که زنده می کند یا می میرانَد و گفت: زبان فارسی، جدا از زبان عربی نیست و هفتاد تا هشتاد درصد واژگان زبان فارسی، - ایسنا/لرستان رییس دانشگاه لرستان اهمیت زبان را در این موضوع دانست که زنده می کند یا می میرانَد و گفت: زبان فارسی، جدا از زبان عربی نیست و هفتاد تا هشتاد درصد واژگان زبان فارسی، برگرفته از زبان عربی است.

علی نظری ششم آبان ماه در بازدید از گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بغداد در جمع دانشجویان مشتاق یادگیری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بغداد، اظهار خرسندی کرد که زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بغداد کشور عراق، آموزش داده می شود.

وی در جمع دانشجویان و اساتید، شعرهایی از برخی شاعران بزرگ ایران، همچون حافظ، سعدی، مولوی و خیام را بر زبان جاری کرد و در سخنانی، زبان را مهم ترین ابزار ارتباط بین انسان ها دانست.

رییس دانشگاه لرستان بخش هایی از شعرهای برخی از شاعران همچون حافظ را که مصرع های عربی دارند برای دانشجویان و اساتید قرائت کرد و این موضوع را نشانه پیوند بین زبان فارسی و زبان عربی دانست.

وی مفهوم نوع دوستی و انسان دوستی در فرهنگ ایرانی، اسلامی را با قرائت این شعر از سعدی شیرازی، تصریح کرد: بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/چو عضوی به درد آورد روزگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان فارسی، جدا از زبان عربی نیست

زبان فارسی، جدا از زبان عربی نیست