مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 14:002023-11-01سياسي

روحانی خوش پوشی که به «خمینی آذر بایجان» معروف است


زندگی آیت الله قاضی طباطبایی؛ اولین شهید محراب به همان اندازه که از بعد سیاسی و معنوی قابل تامل است، به همان اندازه نیز دارای نکاتی در باب سبک زندگی است که می تواند درس هایی را برای جامعه امروز به همراه داشته باشد.

- گروه زندگی- نفیسه خانلری- امروز 10 آبان ماه متقارن است با سالروز شهادت آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی، اولین شهید محراب و از علمای بنام تبریزی تبار که به خمینی آذربایجان شهرت داشت و نقش مهمی در پیروزی انقلاب ایفا کرد.

وقتی حرف از این عالم و مرجع تقلید به میان می آید، ناخودآگاه ابعاد سیاسی و مذهبی او برایمان تداعی می شود، اما ویژگی های فردی و اجتماعی این مردبزرگ نیز قابل تامل است و حامل درس هایی که بدون شک می تواند در زندگی امروز کاربرد داشته باشد.

برهمین اساس با حجت الاسلام رضا غلامی؛ قائم مقام بنیاد هدایت همراه شده ایم تا چند نکته طلایی از سبک زندگی اولین شهید محراب را با هم مرور کنیم.

  عالمی که تارک دنیا نبود  شاید یکی از اولین چیزهایی که در مورد علمای بزرگ به ذهنمان خطور می کند، معنویت تام و دوری از زندگی دنیوی باشد، چه بساکه بسیاری از علما و عرفا نیز همین راه را برمی گزیدند و پیوند چندانی با دنیای مادی نداشتند اما این ویژگی به رغم محاسن معنویش، در رابطه با آیت الله قاضی طباطبایی مصداق ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانی خوش پوشی که به «خمینی آذر بایجان» معروف است

روحانی خوش پوشی که به «خمینی آذر بایجان» معروف است