مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:252023-10-25بين الملل

کارشناس مسائل خاورمیانه: دیگر نمی توانند مساله فلسطین را به حاشیه برانند


«مهدی جوکار» کارشناس مسائل خاورمیانه درباره نتایج جنگ اخیر می گوید: حماس و مردم فلسطین هر چند هزینه های نظامی، سیاسی و انسانی بسیاری متحمل شدند اما این جنگ باعث شد که جهان به صورت علنی احیا دولت فلسطین را مطرح کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: اراضی اشغالی از میانه مهرماه شاهد وضعیتی است که از دید بسیاری از ناظران و تحلیلگران، از پنجاه سال پیش یعنی آخرین جنگ اعراب و اسراییل تاکنون بی سابقه است.

شروع عملیات نظامی حماس از هوا و زمین و دریا، ضربه ای سخت بر هیمنه نظامی و امنیتی وارد آورد که صهیونیست ها از خود نشان می دادند.

هر چند عملیات حماس پاسخی طبیعی به چند دهه اشغالگری و اقدامات ضدانسانی اسراییل است اما صهیونیست ها برای از بازیافتن آبروی از دست رفته خود، غزه را هدف حملاتی دیوانه وار قرار داده اند.

در این شرایط، انگیزه ها و دلایل نیروهای مقاومت برای شروع عملیات طوفان الاقصی  در مقطع زمانی کنونی، پیامدهایش برای فلسطین، منطقه و حتی جهان و به عبارتی فرجام، جنگ محل پرسش های متعددی است که پژوهش ایرنا برای یافتن پاسخ آن به سراغ کارشناسان مسائل بین المللی و منطقه ای رفت.

در این گزارش دکتر  مهدی جوکار  کارشناس مسائل خاورمیانه پاسخگوی پرسش های ما شده که شرح این مصاحبه را در ادامه می خوانیم؛ نادیده گرفتن مساله فلس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس مسائل خاورمیانه: دیگر نمی توانند مساله فلسطین را به حاشیه برانند

کارشناس مسائل خاورمیانه: دیگر نمی توانند مساله فلسطین را به حاشیه برانند