مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 12:102023-11-21سياسي

نوسنگی؛ زمان آغاز زندگی در خراسان شمالی


کارشناس میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: شروع زندگی در این استان به دوره نوسنگی برمی گردد.

- ایسنا/خراسان شمالی کارشناس میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: شروع زندگی در این استان به دوره نوسنگی برمی گردد.

دکتر علی اکبر وحدتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طبق کاوش های انجام شده در سایت های تاریخی، آثار کشف شده در این استان به دوره نوسنگی متعلق است.

در مناطقی دیگر مانند سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، نقاطی از خراسان جنوبی، آثاری از دوره پارینه سنگی که قبل تر از دوره نوسنگی است، کشف شده است.

وی ادامه داد: دوره پارینه سنگی (عصر حجر) به حدود یک میلیون سال قبل از میلاد مسیح و دوره نوسنگی به 10 تا 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد.

وحدتی تاکید کرد: قدیمی ترین مکان کشف شده در این استان تپه قلعه خان متعلق هزاره هشتم قبل از میلاد است و بعد از آن تپه پهلوان در جاجرم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است در آینده، آثاری از پارینه نوسنگی در این استان کشف شود بیان کرد: کشف آثاری از پارینه نوسنگی به تجهیزات تخصصی و دانش لازم نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در دوره پارینه سنگی، زندگی روستانشینی شروع شده بود و مردم در آن زمان یاد گرفته بودند که چگونه از گل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوسنگی؛ زمان آغاز زندگی در خراسان شمالی

نوسنگی؛ زمان آغاز زندگی در خراسان شمالی