مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 12:102023-10-31اقتصادي

تحریم های اقتصادی مهمترین عامل کاهش چشمگیر صادرات فرش دستبافت است


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، تحریم های اقتصادی را مهمترین عامل کاهش چشمگیر صادرات فرش دستباف دانست و گفت: عمدتا به دلیل اعمال تحریم ها، - ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، تحریم های اقتصادی را مهمترین عامل کاهش چشمگیر صادرات فرش دستباف دانست و گفت: عمدتا به دلیل اعمال تحریم ها، امکان صادرات مستقیم فرش به کشورهای هدف وجود ندارد که این موضوع بر بازار فرش تاثیرگذار بوده است.

محمدجعفر عظمایی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که بیمه قالی بافان تاثیر زیادی بر وضعیت صنعت فرش دستبافت دارد، افزود: امسال امکان برقراری مجدد بیمه قالیبافی 4000 نفر از فعالان این هنرصنعت میسر شد.

وی با بیان این که در آذربایجان شرقی بیش از 200 هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه فرش دستبافت فعالیت می کنند، گفت: صدور مجوز، نظارت بر حوزه فرش و سیاستگذاری در مسائل مرتبط از جمله وظایف اداره فرش صمت استان است.

وی تابلو فرش سردرود را یکی از مزیت های خوب استان دانست و افزود: علاوه بر تامین نیازهای داخلی، محصولات تابلو فرش به کشورهای خارجی نیز صادر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، عظمایی با اشاره به برخی از مشکلات صنعت فرش دستبافت، تاکید کرد: به منظور رونق این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم های اقتصادی مهمترین عامل کاهش چشمگیر صادرات فرش دستبافت است

تحریم های اقتصادی مهمترین عامل کاهش چشمگیر صادرات فرش دستبافت است