مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 10:452023-10-26سياسي

لزوم تشکیل صندوق امنیت برای متخصصان زنان و زایمان


رییس کل سازمان نظام پزشکی بر لزوم تشکیل صندوق امنیت برای متخصصان زنان و زایمان در راستای رفع دغدغه های بیمه ای تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، نخستین کنگره تخصصی چالش های بالینی زایمان با حضور ریاست کل سازمان نظام پزشکی، دبیر ستاد ملی جمعیت کشور، رییس انجمن زنان و زایمان و متخصصان این حوزه، در سالن دکتر غرضی بیمارستان میلاد آغاز به کار کرد.

رییس زاده در مراسم افتتاحیه این کنگره با بیان اینکه مرگ و میر مادران باردار در دنیا یکی از شاخصه های مهم است که نشان می دهد دنیا در کاهش آمار مرگ و میر مادران باردار موفق نبوده است، گفت: خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا در چند سال اخیر با آمار روبه افزایش مواجه بوده اند.

آمریکا در بین کشورهای صنعتی بالاترین میزان مرگ و میر مادران باردار را دارد و نرم جهانی آن بالای 200 مرگ در صد هزار تولد زنده است.

در کشور ما این آمار در چهل سال به نزدیک 20 در صد هزار تولد زنده رسید که یک دهم آمار جهانی و خیلی بهتر از چیزی است که دنیا تا 2030 برنامه ریزی کرده است و همین برای عزت و افتخار جامعه پزشکی ما کافی است.

دکتر رییس زاده ادامه داد: این موفقیت میسر نشده مگر به لطف همه شما عزیزان و بزرگواران جامعه ارزشمند متخصصین زنان و زایمان کشور و اساتید بزرگوار در دانشگاه های علوم پزشکی و رزیدنت ها ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تشکیل صندوق امنیت برای متخصصان زنان و زایمان

لزوم تشکیل صندوق امنیت برای متخصصان زنان و زایمان