مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 15:152023-11-13اقتصادي

انجام 85 درصد کشت پاییزه در استان مرکزی


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تاکنون 85 درصد کشت پاییزه در استان انجام شده و در صورت مساعد بودن هوا، کشت پاییزه در استان تا اواسط آذر ادامه خواهد داشت.

- ایسنا/مرکزی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تاکنون 85 درصد کشت پاییزه در استان انجام شده و در صورت مساعد بودن هوا، کشت پاییزه در استان تا اواسط آذر ادامه خواهد داشت.

علیرضا کیشانی در گفت و گو با ایسنا در خصوص کشت پاییزه اظهار کرد: با توجه به اینکه کشت پاییزه، تولید محصول بیشتری نسبت به کشت بهاره دارد، قرار است در استان مرکزی بر روی افزایش تولید بر واحد سطح تمرکز شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت آب های زیرزمینی و بارندگی ها، برنامه ریزی بر این است که بیشترین تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز از دیمزارها تامین شود به همین خاطر برای سال سوم طرح جهش تولید در دیمزارها با هدف افزایش تولید در واحد سطح، اجرای کشاورزی حفاظتی و افزایش تناوب، اجرا می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: در مجموع، سطح زیرکشت محصولات پاییزه در استان بیش از 300 هزار هکتار است که محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا و نخود را شامل می شود.

کیشانی تاکید کرد: به منظور کشت پاییزه، بیش از 48 هزار تن کود فسفاته، 7 هزار تن کود ازته و 4 هزار تن کود پتاسه برای کشاورزان در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 85 درصد کشت پاییزه در استان مرکزی

انجام 85 درصد کشت پاییزه در استان مرکزی