مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 16:302023-10-29سياسي

امیر خواجه فرد: هواپیمای سیمرغ در حال اخذ گواهینامه­ است


مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: هواپیمای ترابری سبک سیمرغ براساس مقرارت محصولی سیستمی مربوط به کلاس خود، طراحی شده و درحال طی کردن فرآیند اخذ گواهینامه­ مربوطه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی در بازدید از مراحل تست هواپیمای ترابری سیمرغ با بیان اینکه در دنیا استفاده از یک پلتفرم برای تبدیل به انواع دیگری از هواپیما امری معمول و مرسوم است، گفت: در پروژه سیمرغ، از پلتفرم هواپیمای ایران-140 جهت تبدیل به هواپیمای ترابری سبک استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه هواپیمای ترابری سیمرغ یک هواپیمای ترابری با درب رمپ عقب است، افزود: این پرنده بر پایه هواپیمای ایران-140 طراحی شده است تا بتواند کلیه ماموریت های یک هواپیمای ترابری-تاکتیکی را به خوبی و کامل انجام دهد.

  تغییرات این هواپیما نسبت به هواپیمای پایه در حوزه های پیکربندی، سازه، و سیستم های هیدرومکانیکی از جمله مکانیزم های سطوح کنترل، سیستم هیدرولیک، موتور کمکی، سیستم تهویه مطبوع، اینتریور و تجهیزات باربری و سیستم الکتریک بسیار گسترده و آشکار است.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی تشریح کرد: طول بدنه در این پرنده بیش از 2 متر افزایش یافته و دم های عمودی و افقی نیز کاملا تغییر یافته است و سازه و فضای د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیر خواجه فرد: هواپیمای سیمرغ در حال اخذ گواهینامه­ است

امیر خواجه فرد: هواپیمای سیمرغ در حال اخذ گواهینامه­ است