مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 20:402023-11-17اقتصادي

آیا دولت ها در اجلاس COP28 بر سر تغییر سیستم غذایی جهان توافق می کنند؟


همچون انرژی، تولید مواد غذایی و نقش دولت در شکل دادن به عادات مصرف در بسیاری از کشورها به یک موضوع مهم تبدیل شده است که در حال تبدیل شدن به یک سیاست دو قطبی فزاینده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از چتم هاوس، سیستم های غذایی سهم قابل توجهی در تغییرات آب و هوایی دارند و در برابر تأثیرات آن شکننده هستند - اما تغییر آنها حتی بیشتر از تغییر بخش انرژی تفرقه انگیز است.

COP یا کنفرانس احزاب عالی ترین نهاد حاکم بر یک کنوانسیون بین المللی است.

این سازمان از نمایندگان کشورهای عضو کنوانسیون و ناظران معتبر تشکیل شده است.

کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوایی امسال (COP28)، به ریاست و میزبانی امارات متحده عربی، اولین کنفرانسی خواهد بود که تمرکز عمده ای بر غذا دارد.

روش های کشاورزی مدرن مهم ترین عامل از دست دادن تنوع زیستی بوده و سیستم های غذایی عامل تولید حدود یک سوم از گازهای گلخانه ای تولید شده توسط فعالیت های انسانی هستند.

توانایی جهان برای ارائه رژیم های غذایی سالم (امنیت غذایی) به دلیل اثرات تغییرات آب و هوایی، با آب و هوای شدید مانند طوفان و خشکسالی که بر توانایی تولید و حمل و نقل غذا تاثیر می گذارد، تهدید می شود.

همه گیری کووید-19 و تهاجم به اوکراین و کمبود منابع غذایی که وابسته به تولیدات عظیم غلات اوکراین بود، بر عدم انعطاف پذیری س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا دولت ها در اجلاس COP28 بر سر تغییر سیستم غذایی جهان توافق می کنند؟

آیا دولت ها در اجلاس COP28 بر سر تغییر سیستم غذایی جهان توافق می کنند؟