مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 13:202023-11-05اقتصادي

بیشترین کاهش قیمت مسکن در این منطقه ثبت شد


در بازار مسکن تهران در مهرماه، 22 درصد معاملات به واحدهای با عمر بیش از 20 سال اختصاص داشته که عمدتاً در بازار به عنوان کلنگی شناخته می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، در مهرماه امسال، فقط 27 درصد معاملات بازار مسکن تهران به واحدهای نوساز تا 5 سال اختصاص داشته که این میزان تقریباً معادل 50 درصد سهم این واحدها در ابتدای دهه 90 است.

کاهش تولید مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان اصلی ترین عواملی هستند که سهم نوسازها از معاملات بازار مسکن را پایین آورده اند.

در این ماه بعد از واحدهای نوساز که همواره بالاترین سهم را از معاملات به خود اختصاص می دهند، واحدهای با عمر بیش از 20 سال با سهم 22 درصدی، بیشترین فراوانی را داشته اند.

بعدازآن واحدهای از 6 تا 10 سال و 11 تا 15 سال با سهم 18 درصد پر تقاضاترین گروه سنی مسکن بوده اند و در آخر واحدهای مسکونی با عمر 16 تا 20 سال با سهم 14 درصد قرار گرفته اند.

متغیرهای بازار مسکن تهران در مهرماهبر اساس آمارهای بانک مرکزی، در مهر امسال منطقه یک تهران طبق روال سابق گران ترین منطقه شهر بوده و میانگین قیمت مسکن در این منطقه به 148 میلیون و 960 هزار تومان رسیده است.

در مقابل، عنوان خوش قیمت ترین منطقه شهر تهران به 18 اختصاص پیدا کرده که میانگین قیمت هر متر زیربنای مسکونی در آن 32 میلیون و 280 هزار تومان ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین کاهش قیمت مسکن در این منطقه ثبت شد

بیشترین کاهش قیمت مسکن در این منطقه ثبت شد