مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 18:202023-11-11سياسي

آینده با رویاهای کودکان ساخته می شود


تاریج تحقیقات و پژوهش های دانشمندان علوم انسانی مانند روز، بر ما عیان کرده است که پایه ریزی شخصیت افراد به نخستین سال های دوران کودکی آنها بازمی گردد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، به زمانی که بازی ها و اسباب بازی ها در آن، نقش تعیین کننده دارند و از همه مهمتر، رویاپردازی ها و تخیل های کودکانه هستند.

شیرین توانا ، روانشناس کودک در این باره می گوید: دوران کودکی تنها دورانی ست که محدودیت و غیرممکن ها به معنای واقعی، کارکرد ندارند و کودکان به واسطه رویا و تخیل شان می توانند هر آنچه می اندیشند را باور کنند.

این ویژگی و مولفه دوران کودکی، باید در مسیر درست و به اندازه پیش رود تا ضمن توانمندسازی ذهنی کودکان، آنها را از پیامدهای مخرب و فاجعه آمیز تخیل های مسموم در امان نگه دارد.

در واقع کودکان با توجه به آنچه از دنیای اطراف خود درک می کنند و آنچه که مورد علاقه و پسندشان است، رویاها و تخیلاتی را در سر می پرورانند؛ به عنوان مثال کودکی که آرزو دارد همچون پرندگان در آسمان پرواز کند، تعدادی از اسباب بازی های خود را جمع آوری کرده و به این می اندیشد که سوار بر هواپیمای ابرقهرمانی خود شده و بر فراز آسمان پرواز می کند.

یا موارد فراوانی که اغلب والدین با آن مواجه هستند مانند گفت وگوی کودک با دوست خیالی! این رویاها گاه به قدری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده با رویاهای کودکان ساخته می شود

آینده با رویاهای کودکان ساخته می شود