مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 14:402023-11-11پزشكي

تشدید بیمارهای اعصاب و روان با بروز پدیده وارونگی دما


استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به آثار مخرب آلایندگی هوای شهرها به ویژه پدیده شایع وارونگی دما، بروز و تشدید بیماری های مربوط به مغز، - ایسنا/یزد استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به آثار مخرب آلایندگی هوای شهرها به ویژه پدیده شایع وارونگی دما، بروز و تشدید بیماری های مربوط به مغز، اعصاب و روان و تاثیرات ناخوشایند بر سلسه اعصاب مرکزی افراد را از تاثیرات آن برشمرد.

معمولاً در نیمه دوم سال و همزمان با آغاز فصول سرد سال، شاهد افزایش وقوع پدیده وارونگی دما یا اینورژن در شهرهای بزرگ و صنعتی هستیم؛ پدیده ای که در آن بر خلاف حالت طبیعی، با افزایش ارتفاع، دما نیز زیاد شده و درجه حرارت پایین جو کمتر از طبقه فوقانی است لذا در این حالت، آلودگی هوا در ارتفاع نزدیک زمین به دام افتاده و می تواند منجر به بروز بسیاری از خطرات و تهدیدهای جبران ناپذیر هم برای محیط زیست و هم سلامت انسانها شود.

هوای آرام و بدون باد یکی از عوامل تشدید وارونگی دما در مناطق مسکونی است چرا که وزش باد موجب مخلوط شدن دمای هوا در سطوح مختلف شده و مانع از شکل گیری پدیده وارونگی دمایی می شود.

البته آسمان بدون ابر نیز یکی دیگر از عوامل بروز وارونگی دماست چرا که این حالت باعث سرعت بخشی به عمل تشعشع و پرتوافکنی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید بیمارهای اعصاب و روان با بروز پدیده وارونگی دما

تشدید بیمارهای اعصاب و روان با بروز پدیده وارونگی دما