مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 15:252023-11-05اقتصادي

برداشت 800 تن کنجد از مزارع قیر و کارزین


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از برداشت قریب به 850 تن دانه روغنی کنجد از سطح 705 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از برداشت قریب به 850 تن دانه روغنی کنجد از سطح 705 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حیدری امروز، 14 آبان با بیان اینکه شهرستان قیروکارزین از جمله مراکز عمده تولید کنجد در جنوب کشور به شمار می آید، اظهار کرد: بیش از 700 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول کنجد اختصاص دارد که این سطح نسبت به سال گذشته رشد 5 درصدی داشته است.

مدیر جهادکشاورزی قیر و کارزین با تصریح اینکه به ازای هر هکتار یک هزار و 200 کیلوگرم کنجد در شهرستان برداشت می شود، افزود: پیش بینی می شود امسال قریب به 850 تن کنجد در شهرستان قیر و کارزین جمع آوری شود.

وی با بیان اینکه زودرس بودن، درآمدزایی و اشتغالزایی فصلی بالا، تامین کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان و نظارت مستمر مسئولان پهنه های کشاورزی بر مزارع، موجب ترغیب کشاورزان برای افزایش سطح زیر کشت و تولید کنجد شده است، افزود: این گیاه زراعی با مقاومت به خشکی و گرما نقش بسزایی در توسعه کشاورزی مناطق خشک و نیمه خشک به عنوان کشت تابستانه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 800 تن کنجد از مزارع قیر و کارزین

برداشت 800 تن کنجد از مزارع قیر و کارزین