مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 15:112023-11-08اقتصادي

صادرات 1.7 میلیارد دلاری از آذربایجان شرقی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، صادق نامدار ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه سالجاری بالغ بر یک میلیون و 565 هزارتن کالا به ارزش 824 میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات از نظر ارزش چهارده صدم درصد و از حیث وزن 15 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: عمده اقلام صادراتی از گمرکات استان در این مدت محصولات پتروشیمی، فولادی، سوخت های معدنی، خشکبار، مصنوعات مسی، شیشه و مصنوعات شیشه ای، فرآورده های غلات( ویفر و بیسکویت)، مصنوعات روی و ماشین آلات بوده که عمده این اقلام به کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان، بلغارستان، آذربایجان، گرجستان، فدراسیون روسیه، افغانستان، امارات  و پاکستان صادر شده است.

 سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان شرقی به آمار عملکرد واردات اشاره و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 262 هزار تن کالا به ارزش 877 میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که به لحاظ ارزش 14 درصد و از نظر وزن 25 درصد افزایش داشته است.

نامدار با اشاره به اینکه اغلب کالاهای وارداتی گمرکات استان مواد اولیه و واسطه ای واحدهای تولیدی بوده افزود: این اقلام وارداتی شامل ابزار و قطعات ماشین آلات، قطعات منفصله ماشین آلات راهسازی ، دانه کاکائو، چوب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 1.7 میلیارد دلاری از آذربایجان شرقی

صادرات 1.7 میلیارد دلاری از آذربایجان شرقی