مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-14اقتصادي

کاربردی شدن نانوپوشش های فناوران داخلی در بیش از 200 شرکت تولیدی کشور


برای پوشش های فسفاته که چالش های محیط زیستی را ایجاد می کند، جایگزینی مبتنی بر زیرکونیم از سوی یکی از شرکت ها به تولید رسید و در حال حاضر بیش از 200 شرکت تولیدی از این نوع نانو پوشش ها بهره می برند.

- برای پوشش های فسفاته که چالش های محیط زیستی را ایجاد می کند، جایگزینی مبتنی بر زیرکونیم از سوی یکی از شرکت ها به تولید رسید و در حال حاضر بیش از 200 شرکت تولیدی از این نوع نانو پوشش ها بهره می برند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیامک آطاهریان، مدیرعامل این شرکت فناور از افزایش دامنه استفاده از نانوپوشش های تبدیلی زیرکونیوم مقاوم به خوردگی این شرکت در کشور خبر داد و گفت: هر محصولی بر اساس نوع کاربرد، دارای مقاومت به خوردگی متفاوتی است؛ از این رو از پوشش های فسفاته مختلفی در صنعت استفاده می شود.

وی پوشش های فسفاته را پوششی دانست که نیاز به دمای بالا برای کار دارند و همچنین حاوی مواد خطرناک هستند و اظهار کرد: از این رو این مواد برای محیط زیست مساله آفرین است؛ ولی در مقابل نانو پوشش های تبدیلی زیرکونیوم جایگزین خوبی برای پوشش های فسفاته هستند.

آطاهریان یکی از مزیت های پوشش های تبدیلی زیرکونیومی را رفع چالش های محیط زیستی آنها دانست و یادآور شد: در پوشش های فسفاته موادی نظیر روی و نیکل وارد محیط زیست می شود و هزینه زیادی برای تصفیه پساب می طلبد؛ ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربردی شدن نانوپوشش های فناوران داخلی در بیش از 200 شرکت تولیدی کشور

کاربردی شدن نانوپوشش های فناوران داخلی در بیش از 200 شرکت تولیدی کشور