مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 06:502023-11-15بين الملل

کره شمالی آزمایش تسلیحاتی جدیدی انجام داد


خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد چهارشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که این کشور آزمایش زمینی موتورهای دارای سوخت جامد برای استفاده در نوع تازه ای از موشک های میان برد بالستیک را با موفقیت انجام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از یونهاپ، این موتورهای مرحله اول و دوم پرتاب موشک که به تازگی توسعه یافته اند، روزهای شنبه و سه شنبه آزمایش شدند و ویژگی های فنی آن بررسی و امتحان شد.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد که این آزمایش ها موقفیت آمیز بود و این موتورها برای استفاده در راستای توسعه نوع جدیدی از موشک های میان برد بالستیک قابل اعتماد هستند.

این خبرگزاری نوشت، در شرابط امنیتی خطیر و ناپایدار فعلی و همکاری نظامی دشمنان، اداره کل موشک های کره شمالی اهمیت زیادی برای این آزمایش ها قائل است.

این در حالی است که سازمان اطلاعات کره جنوبی اخیرا اعلام کرد که به نظر می رسد کره شمالی در آخرین مرحله آماده سازی سومین پرتاب موشک هواسونگ-18 خود به سر می برد.

دو پرتاب قبلی پیونگ یانگ موفقیتی در پی نداشت.

آزمایش های تسلیحاتی پیونگ یانگ در حالی انجام می شود که کره شمالی در واکنش به استقرار تجهیزات نظامی راهبردی آمریکا در منطقه از جمله بمب افکن هسته ای بی-52، به واشنگتن درباره حمله پیشدستانه هشدار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی آزمایش تسلیحاتی جدیدی انجام داد

کره شمالی آزمایش تسلیحاتی جدیدی انجام داد