مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 11:002023-11-12اقتصادي

بزرگترین باغ گردو غرب آسیا در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید


در شمال استان، 2 هزار و 200 هکتار باغ گردو با سرمایه گذاری عظیم راه اندازی شده که بزرگترین باغ از نوع خود در منطقه غرب آسیا و دومین باغ بعد از کالیفرنیا در آمریکاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در نشست با حلقه نخبگانی ستاد مردمی سازی دولت در این استان با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت و تولید محصولات کشاورزی کم آب بر نیاز اساسی همه مناطق کشور به ویژه این استان برای جلوگیری از مشکلات کم آبی است، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در این خصوص شروع شده که کشت پسته و گردو در برخی مناطق از جمله آنهاست.

وی افزود: تغییر الگوی کشت به شرطی که برای مردم انتفاع ایجاد شود، بسیار خوب و ارزنده است که در این خصوص، اقدامات خوبی با پشتیبانی دولت صورت گرفته و ادامه دار خواهد بود.

معتمدیان اضافه کرد: در شمال استان، 2 هزار و 200 هکتار باغ گردو با سرمایه گذاری عظیم راه اندازی شده که بزرگترین باغ از نوع خود در منطقه غرب آسیا و دومین باغ بعد از کالیفرنیا در آمریکاست.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که ارزش افزوده برخی محصولات تولیدی بخش کشاورزی بسیار بیشتر از سیب و برخی اقلام دیگر کشت شده در آذربایجان غربی است به طور مثال، گردوی تولیدی در این باغ 12 برابر بیشتر از سیب ارزش افزوده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین باغ گردو غرب آسیا در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید

بزرگترین باغ گردو غرب آسیا در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید