مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 11:002023-11-19اقتصادي

کاهش قیمت مسکن همسو با کنترل نرخ تورم


بررسی میدانی از مشاوران املاک در سطح شهر نشان می دهد بازار مسکن چند ماهی است در وضعیت رکود تورمی به سر می برد و تقاضا برای خرید بسیار کم شده است.

- ایسنا/اصفهان بررسی میدانی از مشاوران املاک در سطح شهر نشان می دهد بازار مسکن چند ماهی است در وضعیت رکود تورمی به سر می برد و تقاضا برای خرید بسیار کم شده است.

همین موضوع باعث کاهش نسبی قیمت‏ ها و به عبارت دیگر، کاهش حباب قیمتی مسکن در شهرهای تهران، اصفهان و سایر شهرهای کشور شده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار کشور، شاخص قیمت مسکن در شهر تهران، در اردیبهشت ماه سال جاری به بالاترین میزان یعنی 121.

8 درصد رسید، اما پس از آن در مسیر کاهشی قرار گرفت، به طوری که در شهریورماه سال جاری به رقم 75.

2 درصد رسید.

همچنین آمار منتشر شده نشان می‏ دهد هر چند قیمت مسکن در شهریورماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، اما سرعت رشد آن در مقایسه با اواخر سال گذشته کاهش چشمگیر پیدا کرده و همسو با کاهش تورم در حال نزدیک شدن به نرخ تورم عمومی است.

بر اساس آمار منتشر شده، متوسط قیمت (حسابی) هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در شهریور امسال به 77 میلیون و 480 هزار تومان در مترمربع رسید که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 75 درصد رشد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قیمت مسکن همسو با کنترل نرخ تورم

کاهش قیمت مسکن همسو با کنترل نرخ تورم