مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 08:552023-11-20بين الملل

پشت پرده میانجی گری مصر در طوفان الاقصی؛ از همکاری با اسراییل تا تبعیت از عربستان


جنایات اسراییل در غزه به قدری وحشیانه و خلاف موازین بین المللی در حال پیش روی است که تمام سازمان ها، کشورها و حتی آمریکا خواستار برقراری وقفه چند روزه بشردوستانه شده اند.

- پشت پرده میانجی گری مصر در طوفان الاقصی؛ از همکاری با اسراییل تا تبعیت از عربستان ایسنا/خراسان رضوی جنایات اسراییل در غزه به قدری وحشیانه و خلاف موازین بین المللی در حال پیش روی است که تمام سازمان ها، کشورها و حتی آمریکا خواستار برقراری وقفه چند روزه بشردوستانه شده اند.

این وقفه بشردوستانه با تصویب قطعنامه شورای امنیت که با عدم وتوی آمریکا همراه بود، حالت الزام آور برای اسراییل پیدا کرد.

بر اساس این قطعنامه که پس از 4 قطعنامه پیش نویس پیشنهادی از زمان آغاز جنگ، بالاخره با پیشنهاد کشور مالت به تصویب اعضا شورای امنیت رسید، شورا ضمن اینکه خواستار ایجاد وقفه در درگیری ها به مدت زمان کافی و ایجاد راه های ارتباطی مناسب، طولانی و فوری برای دسترسی عاری از هرگونه مانع آژانس های بشردوستانه سازمان ملل به سراسر نوار غزه شد، آزادی بدون قید و شرط تمامی اسرا به ویژه کودکانی که حماس در غزه نگهداری می کند را نیز خواستار شد.

اما خبرها حاکی از این است که حتی قبل از صدور قطعنامه، رایزنی بین حماس و اسراییل توسط میانجی گرانی مانند مصر و قطر برای آزادی اسرا و وقفه چند رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده میانجی گری مصر در طوفان الاقصی؛ از همکاری با اسراییل تا تبعیت از عربستان

پشت پرده میانجی گری مصر در طوفان الاقصی؛ از همکاری با اسراییل تا تبعیت از عربستان