مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-19اجتماعي

ضرورت تشخیص زودهنگام اختلال یادگیری کودکان و دانش آموزان


اگر معلم دانش کافی برای شناسایی انواع مشکلات یادگیری را نداشته باشد ممکن است این اختلالات برای همیشه پنهان بماند و در نتیجه دانش آموز، سال های تحصیل خود را به سختی بگذراند و حتی از ادامه تحصیل منصرف شود.

- اگر معلم دانش کافی برای شناسایی انواع مشکلات یادگیری را نداشته باشد ممکن است این اختلالات برای همیشه پنهان بماند و در نتیجه دانش آموز، سال های تحصیل خود را به سختی بگذراند و حتی از ادامه تحصیل منصرف شود.

 اختلال در یادگیری معمولا زمانی که کودکان به سن مدرسه می رسند قابل شناسایی هستند، روانشناسان معتقدند که اختلالات یادگیری را می توان با مداخله زود هنگام کاهش داد، والدینی که به این مسئله بی توجهی می کنند به مرور زمان باعث ایجاد مشکلات بزرگتر در کودک می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اختلالات یادگیری از شایع ترین مشکلات دانش آموزان ابتدایی است، کارشناسان توصیه می کنند اگر متوجه شدید فرزند شما در یادگیری دچار مشکل است یا اینکه معلم در خصوص یادگیری کودک شما اظهار نگرانی کرد، صرف نظر از اینکه مشکلات فرزند شما به دلیل اختلال در یادگیری است یا خیر مداخله زودهنگام صورت گیرد زیرا این اقدام مهمترین عامل در کاهش این مشکل است، زیرا محقق نشدن این مهم مشکلاتی از جمله عزت نفس پایین، باور منفی نسبت به خود و اعتماد به نفس پایین را در پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تشخیص زودهنگام اختلال یادگیری کودکان و دانش آموزان

ضرورت تشخیص زودهنگام اختلال یادگیری کودکان و دانش آموزان