مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 17:552023-11-02اقتصادي

کشت سیب زمینی و پیاز پرآب بر است/اصلاح الگوی کشت در نهاوند ضروری است


فرماندار نهاوند با تأکید بر برنامه ریزی دقیق جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در اصلاح الگوی کشت، گفت: با توجه به شرایط آبی کشور امروز باید از کشت محصولات پر آب بر همچون پیاز و سیب زمینی جلوگیری شود چراکه ضرر آنها از سودشان بیشتر است.

- ایسنا/همدان فرماندار نهاوند با تأکید بر برنامه ریزی دقیق جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در اصلاح الگوی کشت، گفت: با توجه به شرایط آبی کشور امروز باید از کشت محصولات پر آب بر همچون پیاز و سیب زمینی جلوگیری شود چراکه ضرر آنها از سودشان بیشتر است.

ضرغام احمدوند پنجشنبه شنبه 11 آبان در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان نهاوند، با بیان اینکه امور آب شهرستان نیز باید برنامه ریزی لازم برای فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشد، اظهار کرد: یکی از مواردی که باید در بحث مصارف آب در بخش کشاورزی مورد توجه باشد، استفاده از کنتورهای هوشمند است چراکه نقش قابل توجهی در کاهش مصرف آب دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: جایگزینی کشت هایی همچون کلزا و سایر محصولات کم آب بر علاوه بر راندمان بالای محصول و حمایت هایی که از کشاورز می شود زمینه ورود ارز حاصل از صادرات را به کشور فراهم می کند بنابراین می طلبد در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد و همچنان جایگاه شهرستان که در تولید این دانه روغنی جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت سیب زمینی و پیاز پرآب بر است/اصلاح الگوی کشت در نهاوند ضروری است

کشت سیب زمینی و پیاز پرآب بر است/اصلاح الگوی کشت در نهاوند ضروری است