مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 07:252023-11-12اقتصادي

افت 20 درصدی صادرات فرش دستباف


در سال های اخیر دولت به تشکل های حوزه فرش توجه چندانی ندارد یا مدیرانی برای مرکز ملی فرش انتخاب شده که اطلاعی از جایگاه فرش ایرانی ندارند، و درنتیجه مشکلات سیاست گذاری و موانع دیگر، - جایگاه فرش تنزل یافته است.

عضو هیات رییسه اتحادیه فرش دستباف گفت: طی نیمه نخست امسال تنها 32 میلیون دلار فرش دستباف صادر شده است که پیش بینی می شود صادرات فرش دستباف امسال نسبت به پارسال با افت حدود20 درصدی مواجه شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، پنجمین نشست مجمع تشکل های فرش دستباف ایران با میزبانی کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی ایران برگزار شد.

در این نشست، حامد چمن رخ، عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران گفت: طی نیمه نخست امسال تنها 32 میلیون دلار فرش دستباف صادر شده است.

پیش بینی می شود صادرات فرش دستباف امسال نسبت به پارسال با افت حدود 20 درصدی مواجه شود.

در ادامه علا نور توکلی، نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران نیز در این نشست، گفت: زمانی صادرات فرش دستباف به 2.

5 میلیارد دلار رسیده بود؛ آن زمان اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران احساس کرد باید بین بخش خصوصی و دولت برای سیاست گذاری های حوزه فرش همکاری و همراهی اتفاق افتد و برای همین دولتی پیشنهاد تأسیس مرکز ملی فرش را داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت 20 درصدی صادرات فرش دستباف

افت 20 درصدی صادرات فرش دستباف